+420 222 51 10 10  rezervace po telefonu  3d kalendar

Zásady saunování v privátní sauně

Správný průběh saunování

Do finské sauny vstupujeme osprchovaní a utření do sucha. Tajemství působení vysokých teplot až 100°C na organizmus, aniž dojde k opaření, spočívá právě v suchém vzduchu uvnitř sauny, který zajišťuje rychlé odpařování tekutiny z pokožky. Čím nižší je teplota v sauně, tím vyšší může být vzdušná vlhkost. Při teplotě 100°C u stropu se bude pohybovat teplota ve výšce 100 cm kolem 60°C.

Prohříváme se zásadně bez oděvu, pouze vleže nebo vsedě na prostěradle nebo ručníku. Důvodem je umožnění odpařování potu a zabránění opaření pokožky pod prádlem. Výhodnější je poloha vleže na lavici, než vsedě, protože organizmu lépe vyhovuje rovnoměrné působení tepelné energie. Začít můžeme na spodní lavici, kde je teplota nižší a posléze se přesunout na lavici horní.

Časový limit pro prohřívání je individuální. Obvykle je to pro dospělou osobu 12 – 15 minut při teplotě 80 – 90°C ve výši hlavy, pro děti (podle věku) 5 – 8 min. při teplotě 70 – 80°C. Pokud se přestáváme cítit příjemně, pálí nás pokožka nebo přicházejí pocity nevolnosti, můžeme se přemístit na nižší lavici, kde je nižší teplota, nebo ukončíme prohřívání. V sauně neplatí, že čím déle se prohříváme, tím lépe. Vnímáme své tělo, vnímáme co je nám příjemné, relaxujeme. Pro lepší prokrvení kůže můžeme použít různé pomůcky (kartáče, žínky) a cílenou automasáž. Následně tělo prudce ochladíme.

Ochlazení těla po prohřátí se provádí buď prudkým snížením teploty pomocí studené sprchy nebo lépe vylitím vědra na celé tělo. Opatrnější se mohou ochlazovat postupně - od nejvzdálenějších míst směrem k srdci. Nezapomeneme zchladit i hlavu, vyhneme se tak červenání tváří a bolestem hlavy. I přesto, že to tak nevypadá, prudké ochlazení vyvolává příjemné pocity.

Po zchlazení se utřeme a v klidu příjemně relaxujeme v odpočívárně při sklenici dobrého nápoje (pozor na alkohol) 10-15 minut.      

Celý cyklus opakujeme několikrát, dokud je nám saunování příjemné a přináší nám radost. Většinou to bývá 2 – 3x.              

Po absolvování procedury saunování se opláchneme bez použití mýdla či šamponů. To proto, že póry jsou vlivem vysoké teploty roztažené a následné omytí mýdlem by mohlo kůži podráždit.   

V sauně dodržujeme klid (šeptáme nebo úplně mlčíme). Ticho napomáhá k hlubší relaxaci.     

Protože se člověk během saunování hodně potí, je nutno tělu dodávat dostatečné množství tekutin, v čemž je vhodné pokračovat i po skončení saunování. 

ON-LINE REZERVACE

rezervace online

 

wifu          edenmultisoexo